[ad_1]

غواصان المپیکی کمی متفاوت از دیگران به استخر نگاه می کنند. آنها زوایا و جاذبه های مولکولی و نیروهای منسجم را می بینند. آنها شرایط ناگوار را می شناسند که می تواند ورود به آب را مانند “برخورد به زمین” احساس کند.

این علم ورزش آنهاست. بدن انسان از یک سکوی 10 متری فرود می آید ، اولین موردی که سرعت آن تقریباً 32 مایل در ساعت است. تأثیر ناگهانی کشش سطحی نسبتاً زیاد آب 72 میلی لیتر در متر.

کسیدی کوک ، کهنه کار تیم ملی ایالات متحده و المپیکی سابق می گوید: “مردم هیچ نظری ندارند.” “وقتی به آب برخورد می کنید ، قبل از اینکه سوراخ کنید ، برای یک ثانیه ثانیه به اندازه بتن سخت است.”

بنابراین در حالی که مسابقه غواصی در بازیهای تابستان آینده ادامه دارد ، شرکت کنندگان در تلویزیون زیبا به نظر می رسند ، و چرخش و چرخش آنها خیره کننده و زیبا است. اما بدانید که بسیاری از آنها سابقه طولانی درد دارند.

شکستن مچ دست و دررفتگی شانه ها. گردن و آرنج پیچ خورده و پرده گوش ترک خورده است. ضربه مغزی نسبتاً شایع است و همچنین آسیب های ریوی که در اثر آن ضربه ریه ها کبود می شوند.

هر شیرجه امواج ضربه ای را از طریق ماهیچه ها ، رباط ها و استخوان ها ارسال می کند. ضربه مداوم با ترکیب تهاجمی در NFL تفاوتی ندارد.

جان لاک ، پزشک برجسته تیم غواصی ایالات متحده می گوید: “این یک ورزش تماسی است.” “این بسیاری از نیروهای منفی را بر بدن شما وارد می کند که برای المپیکی شدن باید بر آنها غلبه کنید.”

براندون لوسکیاوو ، عضو تیم آمریکایی در رقابت با توکیو با پیچ در مچ جراحی ترمیم شده ، التهاب کشکک در هر دو زانو و کمر توضیح می دهد: “شیرجه زدن شما را می زند.”

دو غواص در هوا

اعضای ایالات متحده مایکل هیکسون (چپ) و اندرو کاپوبیانکو در فینال تخته پرشی همزمان 3 متر به رقابت می پردازند.

(والی اسکالی / لس آنجلس تایمز)

مسابقه در توکیو با پرش 3 متری زنان ادامه می یابد ، زیرا مسابقات انفرادی از روز جمعه آغاز می شود. بیشتر توجهات بر آنچه که می توانیم ببینیم متمرکز است ، غواصان به سمت بالا و خارج از سکو یا تخته بیرون می آیند و سرعتی رو به جلو ایجاد می کند که آنها را در یک قوس تدریجی به آب منتقل می کند.

اگر بخواهند چهار یا چند چرخش را فقط در 1½ ثانیه از زمان هوا انجام دهند ، مهمترین چرخش باید فوراً آغاز شود. در تمام مراحل پایین ، آنها باید از موقعیت بدن خود در فضا آگاه باشند ، در حالی که آب را که به سرعت به آن نزدیک می شود ، زیر نظر داشته باشند و امیدوار باشند که تا حد ممکن مستقیم وارد شوند.

“بستن زانو یکی از بدترین اتفاقاتی است که می تواند رخ دهد. وقتی شروع کردم این اتفاق خیلی برای من افتاد. یکی از آن زمان هایی که ACL خود را شکستم [knee ligament]. ”

کریستا پالمر ، غواص آمریکایی

قسمت دیگر – درد – قبل از خیس شدن شروع می شود.

این رویداد 10 متری ، که برابر با پرش از یک ساختمان سه طبقه است ، هنگامی که بارها و بارها از یک سکو بتونی بیرون رانده می شود ، می تواند صدمات کششی تکراری ایجاد کند. غواصان سه متری باید مانند تازیانه با پرش تخته پرش کنار بیایند.

کریستا پالمر که با آلیسون گیبسون در ماده هماهنگ 3 متر به مقام هشتم رسید ، گفت: “بستن زانو یکی از بدترین اتفاقاتی است که می تواند رخ دهد.” “من متوجه این موضوع شدم. یکی از این موارد من مفصل زانوی ACL را پاره کردم.

اگرچه غواصان سکوی پرش از ارتفاع کمتری شروع می کنند ، اما زمانی که از تخته به هوا منتقل می شوند ، بخش عمده ای از این تفاوت را تشکیل می دهند ، بنابراین سرعت برخورد آنها بسیار کندتر نیست.

همه غواصان در نهایت باید با این واقعیت کنار بیایند که مولکولهای سطح آب قوی تر از مولکولهای زیرین هستند. این مقاومت در هر استخر کمی تغییر می کند که تحت تأثیر دما ، فیلتراسیون و زهکشی قرار می گیرد.

جشن دو غواص چینی کنار استخر

غواصان چینی مدال طلای خود را در پرش 3 متر هماهنگ مردان جشن گرفتند.

(والی اسکالی / لس آنجلس تایمز)

مایو های تنگ محافظت نمی کنند ، اگرچه ورزشکاران اغلب مچ دست و دست خود را می چسبانند. در یک چشم بر هم زدن ، بدن آنها باید هنگام ورود ، گالن و گالن آب را جابجا کند.

دکتر ناتانیل جونز ، دانشیار جراحی ارتوپدی که با غواصان در مرکز پزشکی دانشگاه لویولا در ایلینوی کار می کند ، می گوید: “جاذبه شما را پایین می آورد و آب ناگهان شما را متوقف می کند.” “بدن در اثر ضربه به سرعت کند می شود ، بنابراین ما در مورد” زنجیره جنبشی “صحبت می کنیم.”

هدف این است که این شوک را در سراسر “زنجیره” بازوها ، مچ ها ، آرنج ها و شانه ها پخش کنید.

این فرایند مستلزم ورود به آب از یک زاویه عمود ، با بازوهای کشیده ، بازوهای تا شده و کف دست ها به سمت آب است. غواص اساساً سعی می کند سوراخی در سطح ایجاد کرده و تا حد ممکن تمیز از سوراخ کوچکی سر خورد.

نوا ویلیامز ، غواص انگلیسی ، در مورد چگونگی پاره شدن این عضله می گوید: “اگر دستگیره را از دست دادید ، تمام فشار آب از طریق عضله سه سر بازو می گذرد.” “این سرگرم کننده نیست ، اما با ورزش همراه است.”

ضبط کامل “اشک” نامیده می شود زیرا به نظر می رسد مانند پارگی در کاغذ است. لوسیاوو آن را “برش روغن داغ” توصیف می کند. برای داوران ، این به معنای نمره بالاتر است. برای ورزشکاران ، این به معنی اجتناب از بخشی از گزش است.

لوگوی بازی های المپیک 2020 توکیو در توکیو در 28 ژانویه 2021 قابل مشاهده است.

پوشش بازی های المپیک توکیو

اما اجتناب از درد همیشه امکان پذیر نیست ، زیرا غواصان نخبه مجموعه ای سرگیجه آور از پیک ، ادویه جات ترشی جات و سوسو را انجام می دهند.

چرخش بسیار کم یا زیاد ، حتی چند درجه ، باعث می شود که بدن با زاویه ای ناخوشایند به آب برخورد کند. هر نوع پیچ خوردگی یا عدم تعادل می تواند بر مفاصل توپ و سوکت فشار وارد کند.

اگر چیزی وجود داشته باشد که جونز آن را “پیوند ضعیف” می نامد – ماهیچه ای که به اندازه بقیه قوی نیست – آسیب به آنجا راه پیدا می کند.

    غواص پاهایش را در هوا نگه می دارد.

غواص در هنگام گرم کردن شیرجه می زند.

(والی اسکالی / لس آنجلس تایمز)

با توسعه این ورزش ، این خطر دائماً در حال افزایش است ، که المپیکی ها را ملزم می کند تا با دشواری دشوارتر غواصی کنند.

کوک می پرسد: “آیا تا به حال کنار استخر شکم کار کرده اید؟” “تصور کنید این کار را 15 پا بالاتر انجام دهید در حالی که چندین سوسرتو انجام می دهید و چقدر بد خواهد بود.”

لاک به عنوان پزشک تیم از خود می پرسد که چگونه غواصان بر ترس خود از آسیب غلبه می کنند. او می گوید: “آنها فقط باید به آنجا برگردند ، دوباره به آب ضربه بزنند.”

ستون یک

ویتری برای داستان سرایی جذاب از لس آنجلس تایمز.

کوک 26 ساله ماه گذشته با شکستگی استرس در ناحیه شانه در امتحانات آمریکا شرکت کرد – هر غواصی باعث لرزش درد می شود – و به سختی توانست دومین تیم المپیکی خود را از دست بدهد. در همان جلسه ، استیل جانسون ، دارنده مدال نقره در بازی های ریودوژانیرو ، مجبور شد که از ناحیه پا به شدت آسیب دیده بازنشسته شود و به سختی از عرشه استخر عبور کند.

او به NBC Sports گفت: “من دو عملیات شکست خورده را پشت سر گذاشتم.” “در یک زمان ، شما باید یک تصمیم عاقلانه بگیرید و قدم به عقب بگذارید و بیش از افتخار المپیک بر سلامتی خود تمرکز کنید.”

چیز دیگری وجود دارد که نمی توانیم از روی غرفه ها ببینیم یا در تلویزیون تماشا کنیم. این شامل افزایش نمرات داوران با به حداقل رساندن سمپاشی می شود.

درست در زیر سطح ، غواصان آنچه را “شنا” یا “نجات” می نامند انجام می دهند. آنها می توانند با بازکردن بازوهای خود و خم شدن به جلو یا عقب در زیر آب ، توهم ورود عمودی را ترویج دهند و با مانوری که عضلات پایین کمر و خم کننده های مفصل ران را بار می کند ، آب اضافی را از طریق آن سوراخ بیرون بکشند.

به همه اینها آسیب های ناشی از استفاده بیش از حد از هزاران ساعت تمرین در طول دوره شغلی اضافه می شود. غواص کانادایی ، Caeli McKay با آسیب دیدگی مچ پا وارد توکیو شد که آماده سازی آن را دشوار می کند: “من فقط می توانم روزانه 25 غواصی در تمرین انجام دهم ، بنابراین هر یک را حساب می کنم.”

بهترین ورزشکاران سعی می کنند با تقویت شانه ها ، بازوها و عضلات اصلی در اتاق وزنه از خود دفاع کنند. آنها دائماً کشیده می شوند تا انعطاف پذیر باقی بمانند. تمرین تکنیک ترامپولین و فرود آمدن بر روی پد فوم ، که به عنوان مته زمینی شناخته می شود ، نیز کمک می کند.

لوسیاوو می گوید: “تکرار آن چنین ورزشی است.”

تقریباً همه در پایان آسیب می بینند – واقعیت این است که شما در سطح بالایی رقابت می کنید. بنابراین آخرین قطعه پازل برای کسانی که می خواهند المپیک را انجام دهند آمادگی ذهنی است.

59 پله تا سکوی 10 متری ، لحظات پر تنش در لبه با بازوهای کشیده ، زمان کافی برای شک و تردید باقی می گذارد.

دو غواص کنار استخر جشن می گیرند.

مایکل هیکسون (چپ) و اندرو کاپوبیانکو از ایالات متحده مدال نقره خود را در پرش همزمان 3 متری جشن می گیرند.

(والی اسکالی / لس آنجلس تایمز)

کوک گفت: “شما آن را در پشت سر خود دارید ، این شیرجه قبلاً به من صدمه زده است.” “اگر دوباره آسیب ببینم چی؟”

تجسم می تواند اضطراب را کاهش دهد. غواصان با این تمرینات خشک و وزنی اعتماد به نفس خود را افزایش می دهند. آنها علوم را مطالعه می کنند و راههایی برای غلبه بر درد می یابند.

وقتی مردم در مورد صدمات می شنوند ، می گویند: واقعاً؟ از غواصی؟ “- کوک می گوید. آنها نمی دانند که آب چقدر بی رحمانه است ».

این بخشی از این ورزش است که ما نمی بینیم.



[ad_2]

منبع: play-news.ir