خیساندن پا در آب داغ چه مزایا و معایبی دارد؟ – تابناک


خیساندن پا در آب داغ چه مزایا و معایبی دارد؟

به گزارش «تابناک»، یک راه آسان برای استراحت پس از یک روز کاری طولانی، خیس کردن پاها در آب داغ است. انجام این کار و اضافه نکردن چیز دیگری باعث می شود احساس بهتری داشته باشید.

با قرار دادن پاها در آب گرم، می توانید آبرسانی مجدد کنید پوست کمک می کند، عضلات را شل می کند و به تسکین درد کمک می کند. از طرف دیگر، می توانید پاهای خود را در نمک خیس کنید تا تورم و احتمال عفونت باکتریایی کاهش یابد.

فواید فرو بردن پاها در آب داغ

برای این کار نیازی به آمادگی خاصی نیست، می توانید ظرفی را با آب داغ پر کنید و چند دقیقه پاهای خود را داخل آن قرار دهید. قرار دادن پاهای خود در آب گرم از همان ابتدا باعث می شود که احساس بهتری داشته باشید. اگر این کار را به یک برنامه روزمره تبدیل کنید، از مزایای بسیاری بهره مند خواهید شد. ثابت شده است که انجام آن در صبح یا قبل از خواب مفید است.

تقویت کلیه ها و بهبود شرایط خواب

پاهای خود را از قبل در آب گرم غوطه ور کنید خوابیدن شعبان بهتر خواهد شد. شما می توانید انرژی کلیه خود را با خیس کردن پاها در آب گرم حوالی ساعت 9:00 شب بهبود بخشید، زیرا مطالعات نشان داده اند که انرژی کلیه در این زمان در کمترین حد خود است. با قرار دادن پاها در آب گرم، می توانید رگ های خونی خود را گشاد کرده و گردش خون را در سراسر بدن بهبود بخشید. این حالت خستگی را کاهش می دهد و برای آرامش کل بدن مفید است. از طرف دیگر، می توانید پاهای خود را برای چند دقیقه در آب گرم ماساژ دهید تا انرژی کلیه تنظیم شود. پس از ماساژ پا، به رختخواب بروید و خواب راحتی داشته باشید.

بهبود انرژی صبحگاهی

می توانید صبح ها پاهای خود را در آب گرم خیس کنید تا سطح انرژی خود را افزایش دهید. ممکن است بعد از یک خواب شبانه احساس خستگی کنید زیرا موقعیت شما در هنگام خواب می تواند بر گردش خون شما تأثیر بگذارد. خیساندن پاها در آب گرم در صبح باعث بهبود گردش خون و در عین حال تنظیم عملکرد سیستم غدد درون ریز می شود. همچنین وضعیت سیستم عصبی را بهبود می بخشد و شما را برای شروع یک روز پرمشغله آماده می کند.

حتما بخوانید:
ستون: همه گیری چگونه به بایدن کمک می کند تا برنامه گسترده تری را پیش ببرد

کمک به افراد مبتلا به آرتریت

با افزودن فلفل سیاه، چوب دارچین و گیاه دارویی هونگ هوآ به آب، می توانید پاهای خود را به عنوان یک درمان خوب درد در آب گرم فرو کنید. آرتروز علاوه بر این، ریشه زنجبیل تازه را می توان به آب اضافه کرد تا خطر سرماخوردگی را کاهش دهد.

قوانینی که باید هنگام فرو بردن پاها در آب داغ رعایت کنید

ابتدا مطمئن شوید که آب خیلی گرم یا خیلی سرد نباشد. دمایی در محدوده 100 درجه فارنهایت (38 درجه سانتیگراد) معمولاً مناسب است. در این دما باید پاهای خود را به مدت 20-30 دقیقه در آب قرار دهید. برای گرم نگه داشتن آب در این مدت بهتر است از ظرف چوبی استفاده کنید. ظرف باید به اندازه ای عمیق باشد که آب را تا مچ پا بپوشاند.

چه زمانی باید از آن اجتناب کنیم؟

خیساندن پا در آب داغ فواید مختلفی دارد، اما در برخی شرایط بهتر است از آن اجتناب کنید.

اگر مشکلات قلبی مانند فشار خون پایین یا آنژین صدری دارید، باید از قرار دادن پاهای خود در آب داغ خودداری کنید. اگر با وجود این شرایط به کار خود ادامه دهید، ممکن است احساس سرگیجه و حتی غش کنید.

اگر دیابت دارید، بهتر است پاهای خود را در آب داغ غوطه ور نکنید، زیرا حتی آب داغ نیز می تواند باعث سوختگی پوست شود.

همچنین اگر زیاد غذا خورده اید یا احساس گرسنگی شدید، پاهای خود را در آب داغ فرو نکنید.

گزینه های دیگر

راه هایی وجود دارد که می توانید پاهای خود را در آب داغ موثرتر کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مواد مناسب را به آب اضافه کنید و سپس پاهای خود را در آن قرار دهید.

فرو بردن پاها در محلول نمک اصلی

برای کاهش التهاب، بهبود گردش خون و تسکین سریع گرفتگی عضلات، می توانید پاهای خود را در محلول اصلی پرنگا با نمک غوطه ور کنید. Nemcferangi در واقع ترکیبی از سولفات و منیزیم است و بر این اساس به کاهش تورم و درد مفاصل کمک می کند. با جذب منیزیم، یون های ضد درد توسط بدن آزاد می شوند. این شرایط منجر به شل شدن اعصاب و بهبود عملکرد عضلات می شود. سولفات همچنین به حذف سموم از بدن کمک می کند.

حتما بخوانید:
از خیابان تا داروخانه تهران/عوامل افزایش نرخ ارز/ضرورت بازنگری در سیاست خارجی - تابناک

فرو بردن پاها در محلول نمکی برای افرادی که نگران بوی پا هستند نیز مفید است. همچنین این محلول باعث از بین رفتن عفونت قارچی و رشد مناسب ناخن ها می شود. پوست خشک شما نیز پس از قرار گرفتن در محلول نمک اصلی احساس بهتری خواهد داشت.

روغن ضروری

افزودن اسانس به آب داغ می تواند فواید جالبی داشته باشد. به سادگی اضافه کردن چند قطره روغن ضروری می تواند مزایای خیساندن پا را بیشتر کند.

روغن سدر: به دلیل خاصیت ضد قارچی و ضد عفونی کنندگی، افزودن این روغن به آب داغ می تواند در درمان بیماری پای ورزشکاران و سایر عفونت ها مفید باشد.

روغن سرو: این یک دئودورانت طبیعی است و خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد و برای مبارزه با تاول و بوی بد پا ایده آل است.

روغن توت درخت عرعر: با افزودن چند قطره از این اسانس به آب داغ می توانید درد عضلانی و آرتروز را کاهش دهید.

روغن اسطوخودوس: چند قطره از این روغن ضروری را برای یک مسکن طبیعی به آن اضافه کنید.

روغن رزماری: این اسانس خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد و به کاهش خستگی عضلات کمک می کند.

روغن زمستانه: این یک آسپرین طبیعی است و خاصیت تسکین درد قوی دارد.

هنگامی که روغن های ضروری را به آب داغ اضافه می کنید، می توانید یک قاشق چای خوری روغن گیاهی یا شیر کامل را نیز به آب اضافه کنید تا اثربخشی آن افزایش یابد. پاهای خود را حداقل 10-15 دقیقه در آب خیس کنید و سپس به خوبی خشک کنید.

منبع: عصر ایران

دیدگاهتان را بنویسید

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik android rat duşakabin fiyatları hack forum fethiye escort bayan escort - vip elit escort html nullednulled themeskürtçe aşk sözleriMobil Ödeme Bozdurmarekorbetgenco bahisdeneme bonusu veren siteler