خستگی فلس چیست و چه علائمی دارد؟ – تابناک


خستگی فلس چیست و چه علائمی دارد؟

همان طور که در گزارش تابناک اشاره شد، اگرچه دورکاری و جلسات مجازی مزایای خود را دارد، اما تبعات این شیوه کار به تدریج آشکار می شود. یکی از این پیامدها خستگی پس از جلسات ویدیویی مجازی است که خستگی زوم نامیده می شود. این خستگی چیست، علائم آن چیست و چگونه با آن مقابله کنیم؟

خستگی ترازو به چه معناست؟

شاید پس از شرکت در یک کنفرانس مجازی این خستگی را تجربه کرده باشید. خستگی زوم یا خستگی مجازی نتیجه شرکت در جلسات مجازی است. با اپیدمی کرونا، مشاغل بسیاری از عملیات خود را در قالب کار از راه دور زیر نظر گرفته اند. بخشی از این فعالیت ها، برگزاری جلسات مجازی بود: جلساتی که گاهی چندین ساعت به طول می انجامید.

پس از خاموش کردن رایانه، ممکن است از خیره شدن ساعت ها به تصویر خود و دیگران احساس خستگی زیادی کنید. این خستگی مقیاس است. زوم نیز نام یکی از برنامه های برگزاری جلسات است که به دلیل محبوبیتی که دارد این خستگی به این نام شناخته شده است.

علائم خستگی پوسته پوسته شدن چیست؟

علاوه بر احساس خستگی معمول، علائم دیگری نیز وجود دارد که نشان دهنده خستگی زوم است، مانند:

  • فراموشی و عدم تمرکز؛
  • کاهش توانایی در تعامل با دیگران؛
  • درماندگی و تحریک پذیری در کار؛
  • علائم فیزیکی مانند گرفتگی عضلات، درد، بی خوابی و سوزش چشم.

البته همه این علائم شامل خستگی معمول می شود. تنها تفاوت این است که وقتی این علائم بعد از جلسات مجازی رخ می دهد، خستگی پوسته پوسته شدن نامیده می شود.

چرا شرکت در جلسات مجازی ما را خسته می کند؟

ممکن است تعجب کنید که چرا یک جلسه مجازی که در آن افراد می نشینند و هیچ کار فیزیکی انجام نمی دهند باید خسته کننده باشد؟ تازه در این شرایط این است که همه در خانه خود حضور دارند!

محققان دانشگاه استنفورد پاسخ این سوالات را پیدا کردند. آنها 4 دلیل برای خستگی مقیاس ارائه می دهند.

1. تماس چشمی نزدیک

در یک جلسه مجازی، میزان تماس چشمی و حتی اندازه سر و صورت در تصاویر بیش از حد و غیر طبیعی است. در یک جلسه معمولی، افراد نیازی ندارند همیشه به یکدیگر نگاه کنند. آنها می توانند یادداشت برداری کنند و به جای دیگری نگاه کنند، اما در یک جلسه مجازی، همه در تمام مدت به یکدیگر نگاه می کنند. این میزان تماس چشمی چیزی نیست که اکثر ما به آن عادت کرده ایم.

از سوی دیگر، بسته به نوع تجهیزات مورد استفاده در جلسات مجازی، اندازه سرهای شرکت کنندگان بزرگتر از اندازه واقعی آنها نمایش داده می شود. ما معمولاً وقتی می‌خواهیم ببوسیم، معاشقه کنیم یا با هم ارتباط برقرار کنیم، به چنین فردی روی می‌آوریم!

به طور کلی، در هر یک از موقعیت های فوق، مغز ما به طور خودکار موقعیت را استرس زا ارزیابی می کند. این استرس در حین فعالیت مغز ما را نیز خسته می کند.

حتما بخوانید:
کمپین واکسیناسیون در ایالات متحده بسیار عقب مانده از برنامه است

2. مدام به خودتان نگاه کنید

علاوه بر اینکه دائماً به دیگران نگاه می کنیم، اغلب در جلسات مجازی به خودمان نیز نگاه می کنیم. مثل کسی در دنیای واقعی است که آینه ای در دست دارد و مدام شما را تماشا می کند. بدیهی است که هیچ کس دوست ندارد همیشه خود را در آینه نگاه کند و کارهای مختلف انجام دهد.

اکنون که مرتب خود را در جلسات مجازی می بینیم، علاوه بر توجه به دیگران، باید به خودمان نیز توجه بیشتری داشته باشیم. این به تنهایی برای افزایش تنش و استرس ما کافی است.

3. کاهش شدید فعالیت بدنی

افراد می توانند در جلسات صوتی حرکت کنند، اما نمی توانند در جلسات ویدیویی مجازی حرکت کنند. تمام مدتی که باید در یک مکان بنشینید و مطمئن شوید که سر یا بدن شما از کادر خارج نشود. این بدان معنی است که تحرک شما به شدت کاهش می یابد.

از سوی دیگر، مطالعات مختلف نشان داده است که افراد هنگام راه رفتن بهتر فکر می کنند و توانایی های شناختی بهتری دارند. این تحقیق را در کنار عدم فعالیت جلسات مجازی قرار دهید تا بفهمید چرا بعد از این برنامه ها احساس خستگی می کنید.

4. افزایش بار در قسمت شناختی مغز

در ارتباط چهره به چهره، بخشی از ارتباط از طریق زبان بدن منتقل می شود. مغز ما به طور ناخودآگاه نشانه‌های غیرکلامی را دریافت می‌کند، اما در طول جلسات ویدیویی، مغز ما برای انتقال یا دریافت پیام‌ها باید سخت‌تر کار کند.

به عنوان مثال، در طول یک تعامل بصری، از آنجایی که فقط نیم تنه شما قابل مشاهده است، باید سر خود را به شدت تکان دهید یا از دستان خود برای انتقال پیام تایید استفاده کنید. همه اینها به معنای افزایش کاری است که بخش شناختی مغز ما باید برای تشخیص پیام ها یا انتقال آنها در یک تماس ویدیویی انجام دهد.

راه های مبارزه با خستگی ناشی از جرم گیری

چه بخواهیم چه نخواهیم، ​​جلسات مجازی در حال تبدیل شدن به بخشی از زندگی حرفه ای ما هستند. اپیدمی کرونا این روند را تشدید کرد. بسیاری از کسب و کارها بعید است به عادت های قبلی خود بازگردند. بنابراین ما همچنان با تماس های تصویری و جلسات تصویری مجازی سر و کار خواهیم داشت.

برای کاهش اثرات این خستگی ارتباطی چه کنیم؟ راه حل های زیر مطمئنا مفید خواهند بود.

1. دکمه برش را کلیک کنید

در کار شما، حتماً جلساتی وجود دارد که نمی توانید آنها را رد کنید. در عین حال جلساتی وجود دارد که می توانید فیلم ضبط شده را بعداً تماشا کنید و حضور شما الزامی نیست.

اگر مجبور هستید در یک جلسه ویدیویی مجازی شرکت کنید، می توانید ویدیو را خاموش کنید و فقط به صدا گوش دهید. اگر به سختی تمرکز می کنید و نمی توانید به تصاویر توجه کنید، حتما این درخواست را مطرح کنید.

2. بر تعداد جلسات نظارت داشته باشید

یکی از جنبه های دشوار مدیریت جلسات مجازی، کنترل تعداد آنهاست. برای هیچ چیز لازم نیست جمع شود. اگر مدیر هستید باید این موضوع را درک کنید. اگر کارمند هستید، می توانید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید:
10 بهترین چوب بیلیارد کیو در سال 2022

حضور در جلسات متعدد و مداوم لزوماً نشانه ای از مشارکت نیست.

3. مناسب ترین رویکرد جلسه ویدیویی را بیابید

اگر مسئولیت سازماندهی جلسات بر عهده شماست، بهتر است رویکرد برگزاری آنها را مشخص کنید. به عنوان مثال، بهتر است آنها را در ابتدای هفته که پرانرژی هستید انجام دهید. شاید بهتر باشد آنها را در طول هفته پخش کنید تا انرژی شما تمام نشود. در هر صورت، با مدیریت صحیح فرکانس جلسات، می توانید خستگی ناشی از پوسته پوسته شدن را کاهش دهید.

4. از تکنیک های مدیتیشن استفاده کنید

برای رفع خستگی یا حتی قبل از شرکت در جلسات، چند دقیقه را به مدیتیشن و تمرین ذهن آگاهی اختصاص دهید. ماساژ شقیقه‌ها، مرطوب کردن دست‌ها و تنفس عمیق کارهایی هستند که می‌توانید قبل یا بعد از کلاس انجام دهید. این فعالیت ها آرامش و تمرکز شما را افزایش می دهد، توجه شما را متمرکز می کند و استرس را کاهش می دهد.

5. در جلسات طولانی استراحت های کوتاه را فراموش نکنید

گاهی اوقات شرکت کنندگان در یک جلسه مجازی فراموش می کنند که در یک جلسه واقعی هستند. به همین دلیل یادشان می آید که بین کلاس ها استراحت کنند. حتما زمانی را برای قطع ارتباط و استراحت بین جلسات طولانی پیدا کنید. از دیگران بخواهید از روی میز بلند شوند و کمی استراحت کنند، کمی آب بنوشند و بعد از چند دقیقه برگردند.

6. از قابلیت های اپلیکیشن ها برای ارتقای کیفیت جلسه مجازی استفاده کنید

می توانید با استفاده از ویژگی های زوم یا هر برنامه دیگری، به عنوان مثال، جذابیت و تنوع را به جلسات اضافه کنید:

  • به جای اینکه همه تصاویر افراد را به طور همزمان در تصویر قرار دهید، از ویژگی نمای بلندگو استفاده کنید. در این حالت فقط تصویر اسپیکر قابل مشاهده خواهد بود. لازم نیست همزمان به خود و دیگران نگاه کنید.
  • از تصاویر پس زمینه مجازی استفاده کنید. اپلیکیشن هایی مانند زوم به شما امکان استفاده از تصاویر پس زمینه مجازی جالب و جذاب را می دهند. با این کار تصاویر پس زمینه یکنواخت (که اغلب دیوار اتاق هستند) با تصاویر بهتر جایگزین می شود.

آخرین نکته

خستگی زوم یک مشکل واقعی است که باید جدی گرفته شود، زیرا بر کیفیت ارتباطات تیمی و روابط با مشتری تأثیر می گذارد. اگر از مدیریت جلسات مجازی لذت می برید، برنامه ریزی کنید، کوتاه کنید یا بین جلسات استراحت کنید تا از خستگی زوم جلوگیری کنید.

برخی از برنامه‌ها، مانند Slack، به شما امکان می‌دهند به طور خودکار فعالیت خود را ردیابی کنید. در نتیجه نیاز شما به جلسات کاری کاهش می یابد. از این برنامه ها غافل نشوید.

منبع: چگونه

دیدگاهتان را بنویسید

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik android rat duşakabin fiyatları hack forum fethiye escort bayan escort - vip elit escort html nullednulled themeskürtçe aşk sözleriMobil Ödeme Bozdurmarekorbetgenco bahisdeneme bonusu veren siteler